Eticheta „spune” totul despre bere

Consumatorii sunt tot mai atenţi în ceea ce priveşte ingredientele produselor pe care le consumă. Nici amatorii de bere nu fac excepţie, lista cu ingrediente putând oferi indicii clare asupra calităţii unui produs.

În urmă cu doi ani, producătorii de bere din Europa reuniţi în Asociaţia Berarii Europei, au semnat un memorandum prin care s-au angajat să eticheteze ingredientele şi valorile energetice pe toate ambalajele de bere din UE până în 2022, obiectiv ambiţios convenit în mod voluntar cu Comisia Europeană. În prezent, etichetarea cu ingredientele şi valoarea energetică este preluată 100% de către toate mărcile membrilor asociaţiei Berarii României. Dacă, în cazul ţării noastre, etichetarea ingredientelor este obligatorie prin lege, informaţii la care consumatorii români au deja acces de mai mulţi ani, valoarea energetică a fost inclusă progresiv pe etichete. Potrivit asociaţiei, acest demers reafirmă respectul pe care producătorii locali de bere îl au pentru dreptul la informare al consumatorului român, având în vedere faptul că Regulamentul UE 1169/2011 nu se aplică băuturilor cu o concentraţie alcoolică de peste 1,2%, ceea ce înseamnă că nu este obligatoriu pentru berea cu alcool comercializată în ţara noastră. Julia Leferman, director general Asociaţia Berarii României a declarat: „Suntem bucuroşi că am atins deja procentul maxim privind etichetarea cu ingrediente şi valori energetice a berilor, cu mai bine de un an înainte de 2022, termenul auto-asumat prin memorandumul semnat la nivel european pentru atingerea acestui obiectiv. În 2015, membrii asociaţiei noastre au decis în mod voluntar să ofere consumatorilor informaţii relevante pe etichetele de bere, pentru ca aceştia să facă alegeri în cunoştinţă de cauză şi în acord cu stilul lor de viaţă. Ne mândrim şi cu faptul că în România rata de implementare a angajamentului sectorului berii s-a situat constant peste media europeană în toţi aceşti ani şi demersul nostru s-a încheiat cu succes mult mai devreme de termenul limită asumat la nivel european”.

La nivel european, 93% din volumele de bere vândute etichetează în prezent ingredientele şi 86% valorile energetice. Aceasta înseamnă că anual peste 24 de miliarde de litri de bere vândute în Uniunea Europeană includ pe etichetă ingredientele şi peste 22 miliarde de litri de bere etichetează nivelul caloric al produselor.

Articol publicat în cadrul parteneriatului dintre cotidianul Magazin Sălăjean şi ziarul Bursa. www.bursa.ro

Leave a Comment